Medlemskap

Under den här rubriken har vi samlat information om våra olika medlemskap samt vad det innebär att vara medlem i Myggenäs Båtförening.

Du hittar även information om ansöknings- och betalrutiner som du är ålagd att följa om du väljer att ansöka om medlemskap hos oss.

Vad innebär ett medlemskap i Myggenäs Båtförening?

Myggenäs Båtförening sköts med hjälp av engagerade medlemmar som är villiga att ta ett stort personligt ansvar. Föreningen agerar även kontaktorgan i samarbete med flertalet lokala myndigheter och organisationer. 
Ett medlemskap i Myggenäs Båtförening innebär vanligtvis en tilldelad båtplats i hamnen, som till en början kan vara en andrahandsplats som efter hand övergår till en förstahandsplats (i mån av plats). För den som är i behov av båtförvaring under vintern kan även detta erbjudas inom gränserna för föreningens mark. 
Ett medlemskap innebär dock inte enbart rättigheter utan även skyldigheter. Detta inkluderar bland annat genomförande av ett vaktpass per säsong (nattetid) samt deltagande i vår gemensamma städdag som innebär några timmars arbete en lördag sent i maj/början av juni.

Föreningens syfte och mål

Myggenäs Båtförening har som målsättning att, genom ett arrendeavtal med Tjörns kommun, underhålla, utveckla och tillhandahålla en välskött, aktiv och fullt fungerande hamnanläggning. Detta innebär bland annat att vi ska tillhandahålla uppställningsplatser för medlemmarnas båtar under såväl sommar som vintertid.

Våra olika medlemskap

Medlemskap 1

- Enbart medlemskap utan båtplats/plats i båtkö

- Pris: 500 kronor/år

Medlemskap 2

- Medlemskap och plats i båtkö och bryggplats, med möjlighet till eventuell vinterplats

- Pris: 650 kronor/år

Medlemskap 3

- Vintermedlemskap med möjlighet till båtplats på land (sker i samråd med hamnkapten)

- Pris: 500 kronor/år
 

Ansökan om medlemskap

Hanteringen av medlemsansökan bygger på att alla obligatoriska uppgifter är korrekt ifyllda.  innebär att vi inte har möjlighet att godkänna en ansökan som saknar relevanta uppgifter, något som även gäller vid utebliven betalning av medlemsavgiften (mer info under nästa rubrik).

Betalningsvillkor

Medlemskapet ska betalas senast 1 - 2 bankdagar efter det att ansökan skickats. Betalning av båtplats + deposition sker samband med tilldelning av båtplats, medan betalning av vinterplats sker i samband med upptagning på hösten. 

Betalning görs till bankgironummer: 5410 - 6695. Obs! Kom ihåg att uppge namn och personnummer.

Efter registrering 

Så snart ditt medlemskap har registrerats (d.v.s. din betalning) kommer du att få ett meddelande till angiven e-postadress med aktuella inloggningsuppgifter.

Obs! Har du ansökt om båtplatskö aktiveras din plats i kön efter det att din ansökan har blivit registrerad.

Så här ansöker du

- Fyll i ansökningsformuläret enl. anvisning
- Var noga med att fylla i alla uppgifter 
- Kontrollera så att alla uppgifter stämmer
- Skicka in din ansökan enl. anvisning 
- Betala ditt medlemskap inom 1-2 dagar 
- Håll utkik i inkorgen efter dina personliga inloggningsuppgifter (glöm inte att även kolla skräpposten)

Observera att din ansökan behandlas så snart den har registrerats i vårt system. För att detta ska ske behöver du först betala ditt medlemskap enl. anvisning ovan.


Ansökningsformulär